Свързани новини

05.07.2018 14:12

Сметката не излиза с 5,5 млрд.лв. за концесията на летището

Видян 3015 пъти | Коментари 1
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Прогнозираната cтoйнocт нa ĸoнцecиятa нa лeтищe Coфия e 3,898 млрд. eвpo бeз ДДC, или нaд 7,6 милиapдa лeвa. Това става ясно от oфициaлнoтo oбявлeниe за процедурата нa Министерството на тpaнcпopтa, публикувано в Official Journal на Европейския съюз (Държавния вестник на ЕС).  Сметката обаче не излиза с около 5,5 млрд.лв. Гoдишнитe възнaгpaждeния, ĸoитo щe ce дължaт зa вcяĸa eднa гoдинa oт cpoĸa нa ĸoнцecиятa, ca в paзмep нe пoд 15 милиoнa лeвa бeз ДДC или 10% oт oбщия paзмep нa oбщитe пpиxoди oт вcичĸи дeйнocти.За 35 г., колкото е срокът, това са 630 млн. лв. При заложени 600 млн. евро първоначалната такса или 1,173,5 млрд. лв., това не прави 7,6 млрд.лв., а 1,773 млрд. Излиза, че третият терминал ще струва близо 6 млрд.лв., което не е сериозно. Втори терминал струваше 145 000 000 евро или 283,6 млн. лв.


Цифроманията е шок, след като досега се говореше за общ ефект от около 1,2 млрд. лв., като се съберат първоначалната вноска – искахме първо 600 млн.лв., после 550 млн.лв. първоначална такса и останалото – като вноски от дейността през годините. Сега покачването с повече от 6 пъти се обяснява с новия момент, поискан след включването на изключения преди това международен консултант за построяване на трети терминал. Странно е къде обаче ще се намери място за Т3, веднага коментираха експерти.


Напомняме също, че при обсъждането в МС финансовият министър изрази съмнения за законността на документацията по отношение на обезщетенията. Т.е. всеки може да обещае всичко, но е важно какво ще бъде длъжен да компенсира, ако не го изпълни. Досегашният опит с приватизацията и концесионирането повече от 20 г. сочи, че незалагането на адекватни условия и санкции за неизпълнение, съчетана с липсващ контрол, води до многомилиардни щети за данъкоплатците.


Всички тези неясноти дадоха основание на опозицията да поиска, но незнайно защо не получи, въпреки задължението по закон и конституция на изпълнителната власт да я предостави, цялата документация и подробната конкретна информация по всички аспекти на сделката.


Концесията на летището ще е от смесен вид (на основание чл. 10, ал. 1 от Закона за концесиите ще бъде определена като концесия за строителство). Тя ще включва строителството на терминал 3, ако му се намери място, но също така и „предоставяне на услуги, свързани с експлоатацията на летището“, с цел осигуряване на неговото ползване от въздушни превозвачи“.


Следва: Кои са фаворизираните



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 001 How Much? 30.06.2019 14:08

    Днес Елена Йончева изнесе, че след концесията на летище “София” то ще е помощно летище на Турция. Сиреч, за 35 години частна турска компания ще владее стратегически за националната ни сигурност обект. Питам подкрепящите концесията Сидеров, Каракачанов и Симеонов: След като отдавна се продадохте на ГЕРБ, за колко сега се продадохте на Турция? How Much? Вижте позорната им еволюция: Туркофобът Сидеров стана туркофил. ВМРО-вецът Каракачанов – македонист. Босът им Симеонов – и двете! Да живей България на три морета и три мюрета! Следва концесия на Вилает Булгаристан. Концесионер – Султан Ердоган. Подизпълнители – Бойко паша и пишман патриоти. Цена – по договаряне. Срок – безсрочен. Велизар Енчев, Фейсбук

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня



COVID-19 е като рогата:

- Едни го имат.
- Други ще го имат.
- А трети никога няма да знаят, че са го имали ...

към хороскоп хороскоп

козирог