15.05.2017 11:03

Мобилните телефони сменят билетчето в София

Видян 1431 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

60 дни след като от Столичната община обявят обществената поръчка, всички фирми, които искат да участват в изграждането на новата тикет-система на  столицата могат да се подготвят и да участват. Срокът за получаване и подаване на оферти бе удължен от Столичната община, както и срокът за изграждане на цялата система – от 18 на 24 месеца. А удължаването за изграждане и внедряване на новата система имат своето логично и  експертно обяснение.


"Взехме предвид сложността на самата система. Това са все пак 15 000 устройства, които трябва да бъдат монтирани в над 1350 превозни средства и трябва да бъдат интегрирани с множество съществуващи системи, както на Столичната община, така и в самите транспортни дружества. Работата ще се върши през нощта, защото това са превозни средства, които през деня работят. Трябва да има и един период за тест. 24 месеца е реалистичен срок", каза шефът на ЦГМ Христиан Петров.


Чрез системата обаче се прави решителна крачка напред към по-модерно ново качество на услугата и към по-голяма сигурност. Софиянци ще могат да ползват един превозен документ за цялата транспортна система, ще имат възможност да заплащат според разстоянието, което са изминали с него, или според времето. Защото тази съвременна система позволява подобно таксуване.


Ще бъде изключен и феноменът „чакане на опашка“ за карти или за зареждането им. Защото всеки ще може да зареди превозния си документ от мястото, където се намира – в парка, офиса, дори преди да се качи на превозното средство. По този лесен начин ще се пести време, ще се зареждат картите на учениците, на студенти или на възрастните родители.


Видеокамерите във всички превозни средства пък ще са безпощадното око към гратисчиите. Така ще се повиши не само сигурността на пътуването, но и ще постъпва информация и за поведението на контрольорите, за редовността на пътниците.


Системата подава актуална информация и за предприемане на бързи информирани решения. Защото непрекъснато ще събира данни за натовареността на дадената линия и ще може да се предприемат бързи действия, за да няма претъпкани автобуси или тролеи. Изобщо – ще помогне пътуването да стане по-комфортно.


Специалистите са единодушни, че внедряването на такъв вид система ще носи приходи на града от иновативни канали.


Очакваното дневно натоварване на системата е над 1 000 000 транзакции, а прогнозната стойност на паричните транзакции за 10 години ще бъде над 1 500 000 000 лева.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня

Детето на японка и българин е странна комбинация: Много му се работи, ама го мързи да стане.

към хороскоп хороскоп

риби