22.06.2015 14:12

Видеоигра пресъздава цяла галактика с 18 квантилиона планети

Видян 1764 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Базираната във Великобритания компания Hello Games разработва игра, която пресъздава цяла галактика, съдържаща 18 квантилиона планети или по-точно 18,446,744,073,709,551,616, пише CNN News. “Ако след започването на играта откриваш нова планета всяка секунда, ще отнеме 584 милиарда години да посетиш всяка една планета”, казва основателят на Hello Games Шон Мъри, цитиран от Агенция Фокус.


Целта на играчите в амбициозната приключенска научно-фантастична игра “No Man’s Sky” ще бъде да достигнат центъра на галактиката. Участниците биха могли да постигнат това в ролята на търговци, изследователи или бойци, който нападат космически фрегати, за да откраднат скъпоценния им товар. Мъри посочва, че често сравнява играча в тази игра с Хан Соло от “Междузвездни войни”. “Той е такъв, какъвто трябва да бъде, за да оцелее и това трябва да правят играчите”.


Концепцията очарова геймърите, когато беше представена през 2013 година. Толкова голям хоризонт е рядкост в компютърните игри. Градовете в “Grand Theft Auto”, например, съответстват на малка част от истински град, но “No Man’s Sky” има истински “планети с размер на планети”, всяка от които има собствена уникална среда и екосистема от растения и същества. Този факт обаче предизвиква съмнения. Как е възможно такава игра да бъде създадена от 10-членния екип на малка назависима компания? Отговорът се крие в техника, наречена процедурна генерация.


Компютър, а не човек проектира и създава всяко отделно животно, растение или космичеки кораб в “No Man’s Sky”. Машината получава серия от инструкции - рибите имат перки, дърветата често имат листа, планините обикновено изглеждат така. Компютърът е свободен да “твори” в рамките на тези ограничения. Това не означава, че художниците от Hello Games нямат креативни отговорности. Ако компютърът получи твърде много ограничения, всичко изглежда еднакво. Ако пък са твърде малко - генерира създания, които са твърде странни.


Играчите се придвижват от външната част на галактиката към центъра, като съществува голяма вероятност всеки един участник да види светове, които никой друг няма да види. Размерът на галактиката в съчетание с компютърната техника за генериране означава, че играчите ще видят неща, които дори екипът на Hello Games не предполага. Все още не ясно кога играта ще дебютира на пазара, но това е ден, който Шон Мъри очаква с нетърпение.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

Южна Африка

Южна Африка е "магнит" за руските туристи

Южна Африка е най-популярната дестинация ...

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня

Блондинка опитва да постъпи на работа в полицията.

Възрастният шеф в полицията я поглежда и пита:

- Ще ви задам няколко въпроса. Колко е две по две?

- Ъъъъ, четири.

- Добре. Корен квадратен от 100?

- Ами, десет!

- Отлично. Кой е убил Ботев?

Блондинката замълчава.

- Не знам, - накрая казала тя.

- Добре, помислете и елате утре

Блондинката се обажда на приятелка. Тя я пита:

- Взеха ли те на работа?

- Не само, че ме взеха, но вече ми поръчаха и разследване на убийство!

към хороскоп хороскоп

козирог