Свързани новини

30.05.2017 11:55

13,2 млн. лв. за кино от хазната и няма зрители

Видян 2442 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

БОРИС АНГЕЛОВ
КАН

   Най-гледаният български филм през 2016 г. е 11А, чието продължение 12А имаше премиера на филмовия пазар в Кан. Това сочат данните на Националния филмов център за зрителския интерес и касовите сборове на родните продукции. Впечатляващото е, че ученическата сага с Яна Маринова като учителка, не е подпомогната от джоба на данъкоплатеца. За разлика от останалите филми, за които хазната е дала 13,2 млн.лв. през 2016 г.



11А е гледан от 97 867 души и е донесъл 718 848 лв. В класацията го следва шумно рекламирания и подпомогнат с 1 120 000 лв. Воевода на Зорница – София. Той има събрани 86 587 зрители и 673 700 лв. Тук трябва да кажем, че към 90 на сто от приходите от боксофиса остават за разпространителите. Така че правенето на български филми е твърде скъпо удоволствие. В 90% от случаите – за сметка на данъкоплатците. И, ако филми като Слава (№8 по гледаемост) носят фестивални награди и престиж – продукцията бе представена и в Кан, където събра адмирации, то има и страшни случаи.



19 минути преди 2 години гледа на филмовия пазар на Ривиерата в суров вид лентата Пеещите обувки, посветена на Леа Иванова – жена с наистина феноменална, но странно разказана на екрана история. След час прожекция останахме сами в залата за 10 души, в която първоначално бяхме 5 души. Заради критиката на филма получихме доста упреци за крайност и неразбиране от кино. Какво сочат резултатите съдете сами! Срещу 1 150 000 лв. потрошена държавна пара и то само по линия на Националния филмов център, а повечето продукции вземат немалко пари и от БНТ, Пеещите обувки имат красноречивите 3 792 зрители и 25 706 лв. приходи, което значи реално 2 500 лв. възвръщаемост. Срещу повече от милион инвестиция!!!



Ето за справка лидерите в класацията по гледаемост 1998 – 2016 г. Абсолютен шампион е Мисия Лондон. Тя е не само най-гледаната българска продукция с 376 809 зрители, но и има сериозния боксофис от 2 626 156 лв. без продуктовото позициониране вътре във филма. Мисия Лондон е четвъртият най-гледан филм в България изобщо за 18-годишен период, като по-напред са само Аватар, Титаник и Междузвездни войни. Далеч след нашия филм остават Троя, Властелинът на пръстените, Гладиатор и други класики.
11 А е пети в класацията 1998 - 2016 г. Преди него, освен Мисия Лондон, се нареждат Love.net, Операция Шменти Капели и Тилт. Филмът Дякон Левски, около който се вдигна толкова шум, е едва 12-и. На фона на други частно финансирани продукции като съседстващите на 7-о и 8-о място ленти на Ники Илиев Живи Легенди и Чужденецът.








Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня


Горещ юлски следобед.

Държавен служител пуши бавно цигара пред учреждението.
Към него се приближава друг държавен служител и иска огънче.

Държавният служител му подава запалката и пита: „И ти ли не можеш да спиш?“

към хороскоп хороскоп

скорпион