01/02

Свързани новини

05.02.2009 18:34

Обиждат ни с лъжи в брошура

Видян 1910 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 4.5000
много слаба слаба добра много добра страхотна

“Повечето българи се превръщат в психопати”, “страната принадлежала на Македония”, “монархията с безпрецедентно завръщане”, пише в дребното издание


Вчера получих на мейла си гордо пиарско съобщение от In Your Pocket, озаглавено „Банско е оръфан строителен обект”. Без да се правя на адвокат на най-популярния зимен курорт у нас или на прекален патриот, се възмутих, понеже това не е първото ми впечатление за брошурата.
Само се подсетих, че в събота вечер си взех една такава, но посветена на София от приятен италиански ресторант в центъра. През уикенда се зачетох в нея и онемях.
Неясно как чрез брошурата са направили удивителен капан на кмета Борисов. Пуснали са негово обръщение. Подмазали са му се с нещо невярно: “Дължим му специални благодарности за бързата реконструкция на околвръстното шосе, което скоро ще се превърне в мястото за натискане докрай на педала на газта на Ферарита и Поршета”. И накрая са причислили името му като знаме към порой от ужасно обидни за София, България и българите твърдения.
Първото, което безкрайно ме учуди е историческа измама: “България, земята на Орфей и Спартак, принадлежала на Кралство Македония”. Това звучи толкова глупаво, че даже няма нужда от коментар и все пак – България никога не е била част от Македония. Обратното обаче е вярно.
Второ, турското робство е наречено “Отоманско управление” – нещо, което кметът Борисов никога не би приел, ако го бяха запознали с текста на брошурата. Известна е патриотичната му позиция, която понякога даже прехвърля рамката – специално по въпроса с неговото участие и мнение за Възродителния процес.
Трето, още една очевидна лъжа: “През 2001 г. българската монархия прави безпрецедентно завръщане”. Ние пък да не сме разбрали, че страната ни от 8 години е сменила републиканското си устройство?!
В рубриката “Прочути българи” фигурират само две имена. Едното е на хан Крум. Наречен е “Трезвий и Безмилостний” от авторите на брошурката. Другият уважен е  Ралица Василева. Да оставим CNN настрана, но жена, която изговаря името си не както е, а по американски тертип и с криво ударение, не ни я хвалете! В нашата, българската ценностна система, да се отречеш от името си май беше повече от грях...
Къде са царете Симеон Велики, Калоян и Иван –Асен Втори?! Боянският майстор?! Джон Атанасов?!  Къде е Райна Кабаиванска, чийто глас неслучайно бе световно избран да изпрати по вечния му път Павароти?! Къде са Димитър Бербатов и Христо Стоичков?!
Как българските автори на хули се отнасят към останалите си сънародници: “Българите се чувстват уверени да говорят “английски”. Нали гледат американски сериали...”. Или: “Повечето българи се превръщат в психопати, щом седнат зад волана”. Най-ужасяващ обаче е текстът за влизането в България:”Независимо от точката, която ви служи за вход, заслужавате похвала за смелостта си”.
Чудесна реклама за нашата страна и за нашия туризъм! Особено в кризисен момент!
Да погледнем към Банско. Петя Рачева, Маркетинг мениджър на In Your Pocket, ми пише в рекламния пресрилийс за изданието: “До гуша ни дойде от слабата подръжка на града и пистите, нискокачествените настилки които се разпадат, пъновете, отрязани на 10 см от паважа в най-натоварената пешеходна зона на Банско, неподдържаните писти и безбожните цени». Това е коментара на Адам Орис от Великобритания (получен в редакцията на In Your Pocket), избрал за 4-та поредна година пиринския курорт за своята зимна ваканция. За съжаление за него и неговите приятели това ще е последната година, в която ще отседнат в Банско”.
Оставяме настрана двете очевидни езикови грешки в този кратък текст, които всеки редактор или достатъчно грамотен според нормите на българския език човек ще открие. По-важното е друго.
Много пъти съм се питал, ако някой си купува най-евтината възможна екскурзия, защо очаква да получи посрещане като на султан. Аз например бях за два дни в Банско и избрах Кемпински Гранд Арена. Всичко, което получих като турист, струваше по-малко или колкото в сроден европейски курорт и беше на ниво. Пиша го не за друго, а защото искам да докажа едно отдавна известно правило в журналистиката: «Всичко зависи от гледната точка». По тази причина в нашия занаят е изведен строг и задължителен закон: нямаме право на обобщения, ако не сме осигурили поне няколко мнения. В противен случай понамирисва на преднамереност, непрофесионализъм и други още по-неприятни работи.
Не ми е известно кои са авторите на брошурата за Банско, но имената в редакционното каре на тази за София се основно български. За което наистина съжалявам!
В такива случаи винаги си припомням до болка познатата приказка за нашия казан в ада. Само край него нямало пазители, понеже всеки, дръзнал да се отскубне от врящия котел, бил дърпан за краката и ушите и отново потапян в катрана. От събратята си!
 Така де, ако няма кой да ни направи ненужна мърсотия, от която никой не печели, защо сами да не си я направим!/Борис Ангелов



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня

- Каква е разликата между мъжа и микровълновата печка?

  Никаква, след 30 секунди всичко е готово.

                 

към хороскоп хороскоп

водолей

Вашият нестандартен подход ще ви изведе на преден план днес

Вашият нестандартен подход ще ви изведе на преден