Официалните биографи на Георги Димитров и до днес крият подробностите за връзките му с Петър Дънов. Истината е, че Дънов е бил квартирант в къщата на „вожда и учителя на българския народ”, както го наричаше комунистическата пропаганда. А втората подробност е, че Димитров сключва по волята на майка си – прочутата баба Парашкева черковен брак и то в протестантска църква. Същата, към която в началото на живота си принадлежи и Дънов.
Връзките между Учителя и Георги Димитров не са краткотрайни. Не е известно под какъв наем Дънов обитава малката къщурка на ул. „Опълченска” – тогава съвсем в покрайнините на София, която е на Димитрови. Но пък е факт, че в квартирата на философа неведнъж се е укривал лидерът на комунистите в България.
Сиреч, Дънов се явява един от първите атаци у нас, та ако не беше починал още на 27 декември 1944 г. – съвсем малко след идването на БКП на власт, по заслуги трябваше да му дадат званието Активен борец против фашизма и капитализма.
Когато Димитров се връща в България като премиер през 1946 г., той прекратява гоненията срещу дъновистите, които „народната власт” предприема в началните си напъни да завладее всичко и всички у нас. Тази практика обаче е прекъсната. Георги Димитров лично се разпорежда върху Дънов и последователите му да не се осъществяват никакви репресии. На принципа, че волята на началството е закон и трябва да се надминават очакванията му, е предприета и следваща крачка. Четири години след установяване на комунистическия режим в България Министерството на външните работи признава Всемирното бяло братство за „верска общност”. Това става с официален документ от 23 януари 1948 година. За пред съветските другари е изтъкната огромната и съвсем реална международна популярност на българската философска група, която вече има стотици хиляди последователи по цялата планета – от САЩ и Канада, през Франция, Холандия и Англия дори до Русия. „Каквито и да било репресивни мерки срещу Бялото братство биха били възприети негативно от света”, докладват нашите на съгледвачите си от КГБ и КПСС. Това обаче не пречи през същатка тази година братушките да „приватизират” дъновистката обител. Съветското посолство настоява за национализация на градината на Учителя в „Изгрев” – по онова време в покрайнините на София, срещу която възнамерява да построи новото си посолство, наследило старата мисия срещу храм-паметника „Александър Невски”. В това естествено има и дълбока символика.
Мнозина очакват след смъртта на покровителя им Димитров дъновистите отново да бъдат преследвани. Ала те забравят, че властта попада в ръцете на зетя на Героя от Лапциг Вълко Червенков. Увлечен да възстановява порутената от англо-американските бомбардировки София и да създава нови пътища, фабрики и сгради, премиерът възлага грижата за братството на достойната му последователка и негова жена Елена – сестрата на Димитров.
През 1956 г. властта отменя официализирането на Бялото братство. Вълко Червенков е свален от власт, а Тодор Живков не желае да си люшка лодката като се противопоставя на помогналия му да вземе властта цербер, екс МВР-ист и премиер Югов. На 6 декември 1957 г. с прокурорска заповед за обиск от „Изгрев“ е иззета цялата налична литература, а през август 1958 г. Софийският градски съвет одържавява всички парцели, собственост на жителите на Изгрева. След обиски по домовете на видни членове на Братството е иззета много литература и архиви. Въпреки заповедта да бъдат унищожени тези документи, по лична инициатива на някои от служителите, част от литература е съхранена. Елена, сестрата на Георги Димитров, протестира пред органите на милицията и това дава своя ефект.
Когато през 1962 г. успява да елиминира Югов от ръководството и става не само първи партиен, но и държавен ръководител, новият премиер Тодор Живков дава спокойствие на дъновистите.
Той не е забравил интересен епизод от своето битие на нелегален комунист. По онова време неговата явка в София е квартира на хора от братството.
Не е ясно дали самият Тато е бил дъновист. Но е сигурно, че е бил вярващ човек и не е бил безразличен към философията за духовно извисяване, мир и любов. Освен в първоначалния модел на комунизма, този начин на мислене е типичен и за лекарската професия, на която е отдадена вярната и силно обичана съпруга на Живков – доктор Мара Малеева.
След нейната смърт в семейството на Първия се появява нова дъновистка. Това е Людмила Живкова. Предполага се, че нейното посвещава в дъновизма не идва от родителите. То става покрай лечението на Людмила от Петър Димков.
Чрез методите на народната медицина той спасява дъщерята на Първия след нейната тежка автомобилна катастрофа в началото на 70-те години. Посвещава я и в тайнството на Бялото братство.
Загубила неотдавна майка си, Людмила търси нов смисъл на живота и го намира в учението за братската любов, която ще спаси света. Именно на тази основа тя създава и международното детско движение „Знаме на мира”, слага българската култура и образование на подобна основа и резултатите не закъсняват. Така дъновизмът става основа на новия златен век на родната духовност. Именно по този начин мнозина определят 8-те години като министър на културата, за които Людмила Живкова извършва истинска революция в съзнанието на нацията и прочува България като културна нация по света.
В практичен план Живкова става изключителен фен на народната медицина. Както си спомнят нейните близки, тя не използва никога медикаменти, създадени от фармацевтичната индустрия. Доверява се на чайове и билки от родната природа, каквито Дънов и Димков предпоръчват за всички болежки и проблеми – здравословни душевни.
Утре ще Ви разкажем кои са тайните лекове на Бялото братство.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
бТВ Синема 21 април 21:00ч.
Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит
Ден за земни и практични дейности. Ще действате със