Оживление на бирения пазар отбелязват от Съюза на пивоварите в България (СПБ) с идването на пролетта и отпадането на противоепидемичните мерки. Тази тенденция се очаква да се запази и по време на великденските и майски празници, които българите традиционно отбелязват в семеен кръг, а бирата е неизменна част от трапезата.
Активният сезон за пивоварите е именно от април до септември. През тези месеци у нас се реализират 60% от годишния обем на продажбите на бира. По информация на СПБ в пиковия период средно на всеки час в страната се произвеждат 65 хиляди литра бира, а на всяка минута се бутилират хиляда и сто литра. 95% от консумираната у нас пенлива напитка се произвежда от членовете на Съюза на пивоварите, а почти всяка изпита бира е дело на българските пивовари, сочат данните на браншовата организация.
В този контекст са любопитни и наскоро публикуваните резултати от проучването на института за маркетингови изследвания GFK за продажбите на напитки по време на великденските празници у нас. Според експертите при реализацията на бира около Великден се очертават интересни тенденции. През 2019 г. продажбите на пиво се повишават с 16% в стойност и 15% в обем, но през 2020 г. има спад за периода на великденските празници спрямо 2019 г. от 13% в стойност и 14% в обем.
През 2021-ва категорията отново се връща към ръста, като през великденския период продажбите на пиво се повишават с 21% в стойност и 16 на сто в обем. Прогнозите за тази година са, че тенденцията за ръст в пазаруването на бира ще се запази. С днешна дата в страната работят 39 малки, големи, средни и микро пивоварни, които на годишна база общо произвеждат около 180 различни марки и асортмента бира.
Портфолиото е динамично и сезонно ориентирано, но безусловно лагер бирата тип Pils продължава да е с най-висок пазарен дял от 93-95%. Регулярно провежданите по поръчка на СПБ маркетингови проучвания от Ипсос, България показват, че всеки трети българин е убеден, че пивото е подходящо за него питие, а при активните консуматори това мнение споделят 55% от респондентите.
,,Непрекъснатата модернизация на пивоварния сектор е от ключово значение за неговото устойчиво развитие, особено в момент на криза на световните енергийни пазари. Големите компании вече изграждат фотоволтаични паркове, а от съоръженията за биоанаеробно третиране на отпадните води добиват биогаз.
През 2021 г. един хектолитър бира у нас вече може да се произвежда с 21.3 МJ енергия, докато преди 3 години най-доброто постижение беше 3.5 MJ“, коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите. От бранша специално подчертават и друга положителна новина – за поредна година спадат продажбите на бира в пластмсови опаковки, като през миналата година делът им е 52%.
Продажбите в кенове са 23%, в стъклени бутилки – 21 на сто и в кегове – 4%. През 2021 г. пуснатите на пазара ПЕТ бирени бутилки са с 1206 тона по-малко в сравнение с количествата за 2020 г. С това намаление на практика са спестени 1809 тона емисии от въглероден двуокис, които се равняват на въглеродния отпечатък от използването на 1500 тона въглища. Тези данни добре онагледяват колко е важно да бъдат оптимизирани всички възможности за намаляване и рециклиране на пластмасите, както и на всички други отпадъци от опаковки.
През тази година СПБ продължава да реализира информационната кампания ,,ИзБИРАме устойчиво бъдеще“ с фокус именно върху разделното събиране на отпадъци от опаковки. СПБ е учредител и активен член на току-що създадената от Българска стопанска камара и още 7 браншови асоциации платформа за кръгова икономика „Пластик Пакт България“. Участниците в нея си поставят амбициозната цел до 2025 г. да постигнат 55% рециклиране на пуснатите на пазара отпадъци от пластмасови опаковки.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Мартин Божанов-Нотариуса е бил секретен ...
бТВ Синема 31 март 21:00ч.
Режисьор: Дерик Борте
В ролите: Ръсел Кроу Tom Cooper Карън Писториус Rachel Hunter Гэбриел Бейтман Кайл Флин Джими Симпсън Анди
Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:
- Какво значи това?
Той:
- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.
Тя:
- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!
Денят е идеален за комуникация и изграждане на нови