Dior стана поредният моден бранд, изтеглил реклама заради обвинения в "липса на културно разбиране", след като представи в Съединените щати видео за мъжкия си парфюм "Sauvage" с участието на Джони Деп.
Рекламният клип показва Деп да свири на китара около елементи на индианската култура на коренните жители на Америка. Компанията бе принудена да прекрати кампанията, след като яростни критици я обвиниха в расизъм, умишлен токенизъм* и фетишизиране в негативен контекст на местната американска култура, предаде Euronews.
Деп е рекламно лице на бранда от години. Последното видео с него представя "едно автентично пътешествие в душата на индианците в свещена, основателна и светска територия", според описанието на Dior.
Преди пускането на рекламата на 1 септември коментаторите са били възмутени от използването на коренното население на САЩ, за да се маркетира продукт, наречен Sauvage, което в превод от френски език означава „дивак“. Други преводи включват „див“, „нецивилизован“ и „подивял, неопитомен“.
След пускането на рекламата негативната реакция се увеличи, което накара Dior да изтрие кадрите от каналите си в социалните медии.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Ето това не го разбирам. Изтрепаха индианците като мухи, натикаха племенните остатъци в резервати, а сега вият, че Джони Деп бил расист. Явно малоумието и арогантността са пандемични.
Омбудсманът Диана Ковачева заяви, че не ...
бТВ Синема 31 март 21:00ч.
Режисьор: Дерик Борте
В ролите: Ръсел Кроу Tom Cooper Карън Писториус Rachel Hunter Гэбриел Бейтман Кайл Флин Джими Симпсън Анди
Сякаш служебните дела са поели властта над живота ви днес. Разбира се, важно е да свършите всичко и то по най-добрия възможен начин, както само вие можете, но не забравяйте и другите области на живота. А те могат да са много, много вълнуващи. Не се страхувайте да се срещнете с вътрешната си същност, това може само да ви направи по-силни и по-цялостни. Денят ще ви предложи възможност да разгърнете пълния