11.02.2019 13:55

Аматьори откриха странен нов свят, който професионалните астрономи пропуснаха

С помощта на мъртъв космически кораб аматьори откриха един чужд свят, който професионалните астрономи бяха пренебрегнали.

Новооткритата екзопланета обикаля около една червена звезда на 226 светлинни години от Земята в съзвездието Телец. Приблизително два пъти по-голяма от Земята, K2-288Bb обикаля звездата в така наречената обитаема зона, където може да съществува вода и вероятно живот.

Откритието, описано в статия, която ще бъде публикувана в Астрономическия вестник, води до общия брой на потвърдените екзопланети до 3 869, включително повече от 40 с условия, които биха могли да поддържат живота.

Учените са развълнувани от K2-288Bb не само заради възможността да поддържа живот, но и защото няма друга подобна в нашата слънчева система: самотна, средна по размер планета, която обикаля звезда, която има близък звезден спътник.

"Това ще ни каже нещо за планетарния процес на формиране", каза астрономът от Чикагския университет Адина Файнщайн, водещият автор пред NBC News MACH в имейл.

Наблюденията, които доведоха до откриването, са направени в началото на 2015 г. от космическия телескоп Кеплер на НАСА, който спря да функционира миналия октомври, когато изчерпа горивото си. Но данните за наблюденията бяха заровени в огромните данни на Кеплер. В резултат на това екзопланетата остана незабелязана.

"Ние, научният екип, първоначално пропуснахме този сигнал", каза Фейнщайн в имейла. "Очите и вълнението на гражданските учени насочиха вниманието ни към тази нова планета."

Пробивът дойде през 2016 г., когато членовете на доброволческа организация, наречена Exoplanet Explorers, разгледаха внимателно архивираните наблюдения на Кеплер, включително и такива, които учените от мисията бяха сметнали за безполезни, защото бяха събрани, докато телескопът се установяваше в нова позиция.

Оптимизират ромската стратегия на Каракачанов