25.01.2019 14:57

Защо логата на луксозните марки си приличат?

Видян 1653 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна


Марки толкова разнообразни, колкото Burberry и Balenciaga са се сближили чрез един и същи безсерифен шрифт. Последваха статии, анализиращи този изненадващ образ на модната индустрия. Критици и коментатори се разделиха по отношение на неговите естетически ценности или липсата на такива.

Повечето обаче са съгласни с едно - изненадващото единство на ребрандите от последните няколко години. Това предполага съгласувани усилия на индустрията за подготовка на коренно различно бъдеще.  Hypebeast най-добре обобщи конвенционалната мъдрост в статия през септември миналата година. В нея специалистите по брандинг посочват практическите ползи от това, което Рикардо Тиши от Burberry нарече „модерна полезност“ на безсерифните шрифтове:


 "По-чисти и по-четливи, те са подходящи за различни медии и работят особено добре онлайн. Чистотата на тези шрифтове позволява на марките да бъдат празен кораб, готов да се приспособи към бързо променящите се тенденции и разнообразие от посредствените продукти, които идват да определят новия луксозен пейзаж". 


Но за една глобална творческа индустрия хомогенността е опасна. Тя оставя потребителят неудовлетворен, като се има предвид величината и еднородността на смяната. Особено когато Върджил Абло, дизайнерът на момента, твърди, че сме „в зората на нов Ренесанс”. И така, какво всъщност става? Той не може да се позовава на възкресението на класическата естетика, защото всички серифи, символ на древността в писмена форма, са прогонени. В този случай изглежда, че ще се възроди иконостасният плам на модернистите от Баухаус, които видяха орнаментиката като символ на буржоазното потисничество.

 Показателно е, че Абло продължава да твърди, че "с интернет и днешните медии, нашите мнения за миналото се преосмислят и всеки един от нас може да създаде своя собствена съдба". Тук той ясно подсказва, че миналото е било затворено, недемократично място, където много малко са били в състояние да създадат своя собствена съдба.

Трудно е да се спори с тази гледна точка. Подобно на Холивуд, модната индустрия ясно посочи коя страна се обръща към културните войни. Марк Паркър, главен изпълнителен директор на Nike, неотдавна заяви в Highsnobiety Incomplete Guide, че за потребителите е важно да "говорим срещу неравенствата". Не е изненадващо, че големите луксозни къщи вече не искат да носят знака на „расистка, патриархална“ епоха на своите фронтове.

Ако миналото наистина беше неравностойно място, където черният дизайнер не можеше да се издигне до позицията на художествен директор на Louis Vuitton, не е изненадващо, че големите луксозни къщи вече не искат да бъдат свързвани с расизъм и може би искат нещо по-неутрално по отношение на пола.

 Като се има предвид чувствителността на тази тема, също така е разбираемо защо никой не е иска да го споменават в този смисъл. Страхът от обида е на първо място в дневния ред за всички големи предприятия.

Но какво означава това за творчеството и конкуренцията? Ако модната индустрия иска да насърчи многообразие от идеи, тогава трябва да помисли по-внимателно всичките детайли и индивидуалност, които някога са имали тези компании. За глобалната креативна индустрия обаче хомогенността е опасна. От една страна, тя задушава способността на различните култури да изразяват себе си в собствения си отличителен глас. От друга страна, той отваря индустрията за новодошлите, които са по-малко корпоративни, по-малко консервативни и желаят да търгуват с уникалния вкус на местното наследство. Пътят към ада е покрит с добри намерения и желанието да се постигне революционен тон в тези ребранди е осезаемо. За модната индустрия обаче адът може да бъде само 50 нюанса сиво.




Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 31 март 21:00ч.

Ненормален

Режисьор: Дерик Борте
В ролите: Ръсел Кроу Tom Cooper Карън Писториус Rachel Hunter Гэбриел Бейтман Кайл Флин Джими Симпсън Анди

виц на деня

Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:

- Какво значи това?

Той:

- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.

Тя:

- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!

 

 

към хороскоп хороскоп

рак

Интуицията ви ще бъде особено силна днес

Интуицията ви ще бъде особено силна днес, което ще ви