Свързани новини

23.07.2013 11:07

Столичното метро се разстраства

Видян 1181 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Според данни на Столичната община между 60-80 хил. души дневно използват услугите на подземната железница. Повече от 30% от хората, които ползват градски транспорт в София, предпочитат вече подземния. Автомобилният трафик е спаднал осезаемо, в сравнение с периода отпреди откриването на първата линия на метрото. Според данни на Столичната община спадът стига около 20%.


Преди две седмици стана ясно, че идейният проект за третия, последен от основните лъчи на метрото, който се предвижда да бъде реализиран в следващия програмен период (2014 - 2020 г.), вече е готов. Прогнозната стойност е над 1,4 млрд. лв., като за финансирането държавата отново разчита на ОП "Транспорт". "При осигуряване на финансирането третият лъч може да бъде завършен още през 2018 г., като неговото изпълнение ще бъде на етапи", съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев. По думите му дължината на участъка ще бъде 16,5 км с 19 метростанции (10 подземни и 9 открити).


С новия лъч се очаква пътуващите с метрото да нараснат със 162 хил. дневно. Очакванията на "Метрополитен" са близо 50% от хората, които ползват градски транспорт да го заменят с подземен, а автомобилният трафик в столицата да спадне с повече от 35%.


Както стана ясно, трасето на третия лъч ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", ще минава през бул. "Владимир Вазов", където ще има три метростанции и една при театър "Зад канала". Следващата ще е на Орлов мост, където ще има и връзка с първия метродиаметър и при НДК с връзка с втората линия. От Националния дворец на културата линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов", кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достигне Околовръстното шосе. Последната спирка на третия лъч на метрото ще е при жп линията София - Перник и там ще бъде открита нова гара.


След като бъде завършен и последният лъч на метрото, всички линии ще имат отклонение в периферията и по тях ще функционират шест маршрута, като по този начин общината се надява да постигне почти 70% обслужване на града.


Междувременно вече се работи активно по изграждането на отсечката до най-голямата аерогата у нас - летище София, която е част от разширението на първия метродиаметър. Срокът, в който трябва да бъде завършен участъкът (с дължина от 5 км и 4 метростанции), е до април на 2015 г. Трасето е разделено на три части - две подземни и една надземна, като началото му е от бул. "Цариградско шосе", а крайната му точка е Терминал 2 на летище София.


Стойността на проекта е 136 млн. лв., а средствата отново са по ресорната оперативна програма. След като новата отсечка бъде пусната в експлоатация, се очаква пътуващите с метрото да нараснат с 52 хил. дневно и така гражданите, които се возят в столичното метро, да надхвърлят 100 хил. всеки ден.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

Петър Петров

Възраждане се регистрира за вота в ЦИК

"Възраждане" се регистрира за вота 2 в 1 в ...

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня


"Моля, не повръщайте под масите! И там има ора..." - Надпис във врачанска кръчма

към хороскоп хороскоп

телец

Днес домашната атмосфера може да бъде напрегната

Днес домашната атмосфера може да бъде напрегната, но