Свързани новини

Свързани галерии

28.08.2018 09:30

60 млн. само за 15 дни от нас за Главболгарстрой, 25 млн. необясними

Видян 2217 пъти | Коментари 1
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна


Частната фирма Главболгарстрой и нейният собственик Симеон Пешов са дългогодишни любимци на държавата, без значение, кой е на власт. Повече от ясно е, че Пешов и синовете му добре владеят изкуството на благодарността, защото иначе няма логика за последните 13-15 години те да са усвоили държавни поръчки, надхвърлящи стотици милиони левове, пише BIG5.

След идването на Бойко Борисов на власт, те първо бяха порицани от премиера за високата цена, която бяха дали за строежа на зала "Армеец", но после бързо свалиха сумата и бяха погалени по главата от Борисов. Това "погалване" им даде нови сили и увереност, като през последните години фирмата "Главболгарстрой" е неизменен участник и задължителен печеливш при най-различни държавни поръчки свързани със строителство.

Показателен пример в тази посока е „греховната любов“ на държавната фирма „Булгартрансгаз“ с частната „ГБС“.

Още през 2013 година на бял свят излезе скандален договор между „Булгартрансгаз“ и „ГБС“ станал повод за много коментари сред широката публика. Някои наблюдатели дори и до днес го наричат „най-големият подарък“, който Пешов и синове са получавали от държавата. Става дума за „Модернизация на компресорни станции, чрез интегриране на нискоемисионни газотурбокомпресорни агрегати“ с място на изпълнение „Странджа – „Петрич“ – „Лозенец“ – „Ихтиман“. Въпреки много спекулации относно крайната цена на този договор накрая стана ясно, че общата сума е 103 978 769.41 евро или над 207 милиона лева!

По този повод наскоро бившият вътрешен министър и лидер на „АБВ“ Румен Петков определи като изключително смущаващ предвиденият ремонт и реконструкция на 4 компресорни станции - в Ихтиман, Странджа, Лозенец и Петрич. Именно те бяха модернизирани и открити през 2016-та година от „ГБС“, като общата стойност на проекта тогава бе над 200 млн. лв.

Смущаващо е, че сега е обявена нова процедура за реконструкция на три от тях на обща стойност 150 млн. лв. – Лозенец, Ихтиман и Петрич, смята Петков. И още:

"Трябва да е съвършено ясно, кой не си е свършил задачата тогава, защото част от нещата се повтарят – проучване на съществуващото положение на всяка от станциите, събиране на изходни данни и преглед на наличната техническа документация. Даваме тези примери с цялото смущение, че това са източник на корупционни практики. Обезпокоени сме от факта, че това не смущава никой в НС. “, допълва картината лидерът на „АБВ“.

През 2016 година пък в публичното пространство излезе информация за друга скандална обществена поръчка на "Булгартрансгаз", спечелена отново от „ГБС“. Тогава медиите писаха, че цената й умишлено е била с завишена с 15 млн. лева. Поръчката бе за изграждането на участък от транзитен газопровод за Турция от Лозенец до Недялско. Първоначално в 10-годишния план за развитие на "Булгатрансгаз" бе заложена индикативна цена за участъка от 32 млн. лв. без ДДС. Непосредствено преди обявяването на поръчката обаче цената бе завишена на 47.12 млн. лв. без ДДС, без да е аргументирано защо се налага това. Скандалът стана публичен след като служител на държавното предприятие разкри историята пред сайта Mediapool.

Ето отново коментар на бившия вътрешен министър Румен Петков по конкретния случай:

"На 2 март 2016 г. е открита процедура по обществена поръчка за изграждането на транзитен газопровод за Турция в участъка КС „Лозенец” до ОС „Недялско”. Този участък е с дължина 20 км и е остойностен на 47 128 000 лв. без ДДС. По 2,5 млн лв. на километър. Когато се изгражда 180-километровия колектор България – Гърция, той е определен на 290 млн. лв., което пък е 1,6 млн. лв. на километър. Значи някой краде 1 милион на километър. Или Булгартрансгаз не знаят какво поръчват. Този някой в случая е „Главболгарстрой“.

Искам да подчертая много дебело, че поръчката е от март месец 2016 г. - подписан договор, срок на изпълнение 18 месеца, в публичното пространство се обяви че ще бъде открита и въведена в експлоатация отсечката на 2 август от министър-председателя. Има забавяне от 11 месеца. Изключително скъпо, това е грабеж, и 11 месеца забавяне. Кой носи отговорност от страна на държавата?

Министър-председателят трябва да знае, че отива да открива обект, който е оскъпен с 25 милиона лева и

 

продължи >>

Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 18 ноември 21:00ч.

Крадец на животи

Режисьор: Ди Джей Карузо
В ролите: Анджелина Джоли, Итън Хоук, Кийфър Съдърланд, Оливие Мартинес, Джина Роуландс, Чеки Карио

виц на деня

Съвет към мъжете:
- Ако попаднете на остров, населен само с жени и поискат да ви убият - поискайте си едно предсмъртно желание. Да ви убие най-грозната. Така ще доживеете до дълбоки старини.

 

 

към хороскоп хороскоп

стрелец