16.04.2015 08:02

NASA: До 25-а година ще открием извънземен живот

Човечеството е на ръба да открие извънземен живот, смята старши учен от американската Национална космическа агенция (NASA), цитиран от Агенция Фокус. “Смятам, че ще намерим сигурни доказателства в рамките на между 20 и 30 години, посочва Елън Стофън. “Знаем къде да търсим. Знаем как да търсим. Имаме по-голямата част от необходимите технологии и сме път да ги приложим”. Бившият астронавт Джон Грънсфелд, помощник директор на дирекцията за научни мисии на NASA, споделя оптимизма на Стофън, предсказвайки, че признаци за живот ще бъдат открити сравнително скоро както в нашата Слънчева система, така и извън нея.

Направени наскоро открития предполагат, че в слънчевите системи на Млечния път има множество планети, които биха могли да поддържат живот. Един от примерите са океаните от течна вода под ледените обвивки на луните на Юпитер Ганимед и Европа, както и на спътника на Сатурн Енцелад. Океани са покривали по-голямата част от повърхността на Марс в древността, а роувърът Curiosity откри органични молекули, съдържащи въглерод и молекулярен азот, които са базови градивни части на биологичния живот.

Млечният път е “мочурливо място”, отбеляза директорът на астрофизичния отдел на NASA Пол Херц. “Можем да видим вода в междузвездните облаци, от които се формират планетарните и звездните системи. Можем да видим вода в диска от отломки, които ще се превърнат в планетарни системи около други звезди и дори можем да видим комети, които изчезват в други слънчеви системи, изпарени от звездите им”.

Дан Колов оживява и възпитава в детска книга