Нов, напълно електрифициран автомобилен и пътнически ферибот ще помогне в усилията за декарбонизиране на морския транспорт. Той ще преодолее ограниченията за разстоянията за подобен вид плавателни съдове, като ще е способен да изминава над 20 морски мили, тоест около 40 км.
Круизните кораби, фериботите, танкерите и товарните кораби са значителен източник на емисии на CO2 и други замърсители. Международната корабоплавателна индустрия в момента излъчва около 1 000 милиона тона CO2 годишно, според на доклад на Международната морска организация. Това възлиза на около 2,5% от глобалните емисии на парникови газове.
За да се намали зависимостта от мръсните горива, които задвижват по-голямата част от тези кораби, корабостроителите все повече се фокусират върху разработването на хибридни и електрически кораби. Финансиран от ЕС, проектът за електрически ферибот E-ferry предвижда създаването на 100% електрически, нулевоемисиен, средно-голям ферибот за пътници и автомобили, товарни автомобили и товари.
Както е посочено на уебсайта на проекта, новият ферибот ще отива отвъд ограниченията на сегашните разработки в областта. Той ще е подходящ за средни растояния и ще има най-голямата батерия, инсталирана някога в плавателен съд. „Върховата зарядна мощност на батерийната система и връзката й за зареждане на брега ще бъде до 4 MW.“
E-ferry ще може да покрива разстояния от над 20 морски мили с едно зареждане, което прави близо 40 км. За сравнение, съвременните електрически фериботи като норвежкия Ampere покриват само около 3 морски мили.
Е-фериботът ще бъде пуснат в експлоатация по маршрутите между Сойби и Финшав (10,7 морски мили) и Сойби-Фааборг (9,6 м.м.) в датската част на Балтийско море, свързващи острова Аерое с континента. Според предварителните анализи, социално-икономическото и екологичното въздействие на е-ферибота се очаква да отиде далеч отвъд острова, тъй като има многобройни общности в Европа (и в международен мащаб), които понастоящем се обслужват от конвенционални фериботи.
В момента проектът за електрическия ферибот, който предвижда прототип и пълна демонстрация на 100% електрически ферибот за пътници и превозни средства, преследва основната цел да се приложи новоразработена енергийно ефективна концепция за конструиране на фериботи. Тя има за цел също така да разработи бизнес-сценарий и бизнес-модел и с цел пазарно навлизане.
Задача на проекта е да се въвеждарт в експлоатация по 10 или повече е-ферибота в Европа „и в световен мащаб, достигайки общо 10 или повече до 2020 г., 100 или повече до 2030, като по този начин се спестяват (грубо) по 10-30 000 тона CO2 годишно до 2020 г. и 100-300 000 тона CO2 годишно до 2030 г.“
Източник: Greentech.bg
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Баща от Западна Вирджиния получи някакво ...
бТВ Синема 28 април 21:00ч.
Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу