Свързани новини

03.02.2009 18:39

Олигарсите: Лъжански – чудесно име за олигарх

Видян 11918 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 4.5000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Има всякакви олигарси, включително и водни. Такъв е Цветан Лъжански с неговото отлично име за бизнес, където доверието е преди всичко.
Макар и без да е собственик, той е човекът, когото в повечето случаи свързват с марката Девин. За добро или не съвсем. Всяка негова поява с интервю в сайт води до бум от читателски коментари и въпроси относно счетоводството, отношението към хората или произхода на минералната вода, а в някои форуми олигархът лично отговаря на нападките. Които, апропо, са твърде много, за да бъдат отминавани просто така.
Настроен медийно, той си е взел не просто пиарка, а пиарка, която е надежден млад кадър на ГЕРБ и общински съветник от генералската партия в София. Валя Чилова прави всичко по силите си, за да се справи със сложната ситуация около клиента.
 Под заглавие “Девин с триткратен ръст на загубата за четвъртото тримесечие” вчера инвестор.бг писа: “Само за периода октомври-декември 2008 г. бутилиращата компания отчита загуба от 696 хил. лв. при отрицателен финансов резултат от 232 хил. лв. за същия период на предходната година”. И продължи: “Девин АД реализира нетна неконсолидирана печалба от 1,86 млн. лв. за миналата година спрямо 3,12 млн. лв. за 2007 г. Това показват данните от отчета на дружеството, публикуван в „Бюлетин Investor.bg".
Една от най-популярните марки минерална вода у нас, след като се оказа, че не е най-подходяща за консумация от бременни жени и малки деца, хитро реагира като лансира подобни бутилки, сходен етикет, но с розова капачка.
Само че въпросната вода нито е минерална, нито е от Девин. Тя е от извор Балдаран, както с мънички букви, сякаш срамежливо, пише на етикета. А този извор не е в Девин, а в село Фотиново.
Пред 19’ заместник – министърът на екологията по водите Любка Качакова, която е и майка на две деца каза: "Розовата Девин" не се продава като минерална, а като изворна "Девин" и на етикета  е изписано  "Извор Балдаран" с малки букви. А под него е написано гр.Девин и седалището на фирмата там. Името на с.Фотиново изобщо не е изписано. Това е подземна вода от един извор край Фотиново, която с водопровод се докарва до бутилиращото предприятие в Девин. Фирмата се възползва от това, че е  наследила Девин като търговска
марка, въпреки, че е географско понятие, и де факто предлага с едно и също лого и марка две води, които нямат нищо общо. Оттам идва заблудата, че водата с розова капачка е от Девин, така както е минералната вода продавана в бутилки със синя капачка. Водата от Фотиново или “Розовата Девин” като всяка изворна вода е подходяща  за бебета. Аз на моите деца давах такава, когато бяха бебета. На етикета  на “Синята Девин” коректно е изписано, че не се препоръчва за малки деца. Лошото е, че на етикетите на всички марки най-важните надписи винаги  са с малки букви и често майките изобщо не ги четат. Когато в магазина купувах изворна “Девин”, забелязвах майки, които вземаха “Синя Девин”. Като ги питах, защо вземат Девин, те ми казваха, че е заради децата. Те просто са запомнили от рекламата името Девин и пълнят количките с такава вода. Без да обръщат внимание, че синята не е препоръчителна за бебета”.
Българската национална асоциация на потребителите публикува информация, че според чл. 24(1) от Наредбата за изискванията към бутилираните натурални минерални, изворни и трапезни води, предназначени за питейни цели: „Не се допуска върху опаковката или етикетите на натуралната минерална вода, както и при рекламирането й под каквато и да е форма да се използват текстове, символи, указания, наименования, фигури, знаци и други подобни, които въвеждат в заблуждение относно нейния произход, право на ползване, качества и свойства.“ Според обединението се оказва че „Девин – изворна вода“ ползва символа на Българска педиатрична асоциация и твърденията „Може да се пие ежедневно“, „Улеснява майките в приготвянето на бебешки храни“. БНАП пише: “Няма натурална минерална вода, която да е подходяща за ежедневна употреба. Подходящи за ежедневна употреба са трапезните, деминерализираните и чешмяните води.” Според наредбата още: “Върху етикета или опаковката се забранява поставянето на указания, които приписват на натуралната минерална вода свойства, свързани с профилактика и лечение”. При “Девин Изворна (Балдаран)”, на етикета се споменава: „Поддържа кожата хидратирана и млада“. БНАП заключава: “Това е заблуждение, защото всички води на пазара могат да имат тези свойства, т.е. “Девин Изворна” не може да има претенции за уникалност поради това твърдение. Тук също не става ясно дали указания ефект се постига след пиене или миене с водата.
 


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

към хороскоп хороскоп